Kokoomuksen Kauhavan Kunnallisjärjestö

Kunnallisjärjestön tehtävänä on toimia yhteistyöelimenä Uuden Kauhavan alueella toimivien Kokoomuksen paikallisyhdistysten välillä.

HALLITUS 2017

Hallituksen puheenjohtaja Anna-Maija Renko (Kauhavan Kokoomusnaiset)

Hallituksen jäsenet:

Jani Keskinen
Sirpa Kyyriäinen
Eero Laakso
Jari Laukkonen
Minna Niinistö
Matti Rinkineva
Timo Renko
Anna-Leena Sorvisto
Harri Ylirahnasto

Puhe- ja läsnäolo-oikeudella
Carl-Gustav Karling
Tuomas Lahdenperä

Kunnallisjärjestön syyskokous 11.12.2016 Yrittäjäopistolla, pieni auditorio. Kokouksen puheenjohtajaksi valittiin Janne Sankelo ja sihteeriksi Sirpa Kyyriäinen
Syyskokoukseen osallistujat ja kuvaaja Anna-Maija Renko.

KOHTI KUNTAVAALEJA 2017

Kokoomuksen Kauhavan Kunnallisjärjestö aloitti valmistautumisen kuntavaaleihin keskustelemalla menneestä kaudesta ja suunnittelemalla tulevaa. Yhteisesti todettiin, että eteenpäin on menty ja tehty suuria investointeja eri kuntakeskuksiin kuten esimerkiksi Alahärmän asemalaituri, Kauhavalle ja Ylihärmään uudet päiväkodit sekä Kortesjärven yhtenäiskoulun saneeraaminen. Kokoomuksen Kauhavan Kunnallisjärjestössä nousi esiin myös viime aikoina esiintynyt huoli yhteisen näkemyksen puolesta. Edelleenkin puhutaan vahvasti Alahärmästä, Kortesjärvestä ja Ylihärmästä, vaikka raja-aitojen toivottiin poistuvan ajan myötä. Vain yhteisellä näkemyksellä kokonaisuudesta pärjäämme.

Suuret muutokset mullistavat kuntapolitiikkaa tulevalla valtuustokaudella. Alueuudistus siirtää kunnilta monia tehtäviä maakuntaan. Yhteisesti todettiin, että muutos on enemmän mahdollisuus  kuin uhka.

Kokoomuksen tavoite on tehdä hyvä kunta kaikille. Kokoomuslaiset tulevat kysymään kuntalaisten mielipidettä. Avatuilla vaalisivuilla www.kaikillehyva.fi voi kuka tahansa käydä kertomassa, kuinka hyvä kotikunta tehdään. Kyselyjen tuloksista kerätään tavoitteet ensi kevään kuntavaaleihin.

Kokoomuksen Kauhavan Kunnallisjärjestö toivoo runsasta osallistumista kyselyyn ja kokonaisuuden hahmottamista paremman Kauhavan rakentamiseksi.